- amazon, amazon satış eğitimi, amazon tr, amazonda satış
- 2 Comments
- 1189 Views
Hiç kuşkusuz amazon.com e-ticarette tam bir zirve. Aylık trafik, harcama miktarı, amazon programları ve altyapısı, lojistik ve satış. Nereden ele alırsanız alın amazon.com gelebileceğiniz en üst noktadır. Peki Türk satıcılar bu devasa pazar yerinin neresinde?
Amazon ile ilgili en çok merak edilen sorularla devam edelim.
Amazon.com’a Nereden Başlamalı?
Amazon.com’da Nerede Konumlanmalı?
Amazon.com’da Neden Private Label Yapmalı?
Amazon.com’a Genel Bakış
Amazon.com, dünya genelinde milyonlarca kullanıcısı olan bir e-ticaret sitesidir. 1995 yılında kurulan Amazon, öncelikle kitap satışı yapmak için başladı, ancak daha sonra elektronik, giyim, ev eşyaları, yiyecek, müzik ve daha birçok ürün kategorisinde satış yapmaya başladı.
Amazon, müşterilere kolay ve hızlı bir şekilde online alışveriş yapma imkanı sunan bir platformdur. Amazon Prime adlı üyelik programı, müşterilere ücretsiz kargo, hızlı teslimat ve diğer birçok avantaj sunar. Ayrıca, Amazon müşteri memnuniyetine önem verir ve satın alınan ürünler için iade ve değişim hizmeti sunar.
Amazon, satıcıların kendi ürünlerini listeleyip satmalarına izin veren bir marketplace modeli kullanır. Bu nedenle, küçük işletmeler ve bireysel satıcılar da Amazon üzerinden satış yapabilirler. Ayrıca, Amazon kendi markası olan ürünler de satmaktadır.
Amazon.com 2023 itibariyle aylık ortalama 2.5 Milyar tıklanma, dakikada 15000 ürün satışı, 175 depo, 300 Milyondan fazla prime müşteri ve 750 Milyar dolarlık satış hacmine ulaşmıştır.
Sonuç olarak, Amazon.com, çeşitli ürünler sunan, kolay ve hızlı bir online alışveriş platformudur. Kullanıcılar, Prime üyeliği ile birçok avantaj elde ederken, satıcılar da kendi ürünlerini satma imkanı bulabilirler.
Türk Satıcılar Amazon.com’ da Ne Durumda?
Türk satıcılar büyük oranda Dropshipping ve Arbitraj gibi kontrolsüz modelleri tercih etse de Private Label ile sürdürülebilir ve karlı bir modeli benimseyen satıcılar da mevcut. İş modelinden bağımsız olarak Türk satıcıların pazardaki payı %2 gibi oldukça düşük seviyelerde. Bunun temel sebepleri olarak;½#
- Pazarı tanımamak
- Kargo maliyetleri
- Capex (ilk yatırım) ve Opex (işletme maliyetleri) yüksekliği
- Yoğun Rekabet Ortamı
- Çin ve Hindistanlı satıcıların yüksek avantajlı oluşu gibi faktörler sayılabilir.
Bu faktörlerden özellikle Çinli satıcıların çok avantajlı olduğu kargo maliyetleri konusunda rekabet edilebilir koşulların oluşabilmesi büyük hacimli satış düzeyinde mümkündür. Deniz yolu tamamen olmasa da göz ardı edilebilir bir farkla Çinli satıcıların maliyetlerine yaklaşılabilmesi açısından bir avantajdır.
Bununla beraber Türk satıcıların ürün ve marka haklarını korumakta stratejik davranmaması kısa sürede rakipleri tarafından taklit edilmelerine ve kazançlarını kaybetmelerine sebep olmaktadır. Bu sebeple doğru adımları konuşarak ilerleyelim.
Amazon.com’a Nereden Başlamalı?
Amazon.com satıcılar için hem Amerika Birleşik Devletleri’nin Federal kanunlarına hem de şirketlerinin kurulu olduğu eyaletteki vergi ve ticari hükümlere tabi oldukları bir pazar yeridir.
Genel olarak satış vergisi ve eyalet vergisi avantajlarından dolayı Wyoming ve Delaware Eyaletleri’nde LLC şirket kurulumu yaygındır. Çevrimiçi kanallar üzerinden birkaç gün içerisinde şirket kurmak, temsilci atamak, adres edinmek gibi konuların çözümü mümkündür.
Türkiye’de kurulu şirketleri ile başlamak isteyenler için belirtelim ki aylık 10.000 USD ciroya ulaşıldığında Amazon en az 1.000.000 USD Risk Bedelli mali mesuliyet sigortası yaptırmanızı talep eder. Bu poliçenin Türkiye’deki bir şirket tarafından yapılması 900-1500 USD arasında iken ABD’de karşılığı 600 USD civarındadır. Ayrıca Amazon business ve buy with prime gibi özelliklerden faydalanmak için de ABD’de bir şirket kurmak avantaj sağlayacaktır.
Amazon.com’da Nerede Konumlanmalı?
Türk satıcıların güvenli sularda amazon.com içerisinde satış yapabilmesinin diğer koşulları ise brandregistry programı ile marka ve ürünlerini korumaları, bunun yanında da prime etiketli satıcı olmak için de FBA lojistik modelini kullanmalarıdır.
Marka haklarının korunması iki farklı yolla mümkün. Bunlardan ilki USPO üzerinden bir marka tescil ettirmek diğeri ise Amazon transparency programına kayıt olup Türk Patent Ofisi üzerinden tescil edilmiş bir markayı global koruma altına almaktır.
Lojistik tarafta ise Amazon altyapısını kullanmak adına yine ürünlerin FBA depolarına gönderilmesi ancak MCF ile farklı kanallardan daha düşük komisyonlu satışlar yapılarak Amazona satış komisyonu ödenmemesi de makul olabilir. Reklam ve SEO konularında etkin davranmak da rakiplerin önüne geçilmesini sağlayacaktır.
Sonuç
Amazon.com birçok avantajla birlikte Türk satıcılar için dezavantajı da beraberinde getirmektedir. Marka, lojistik ve reklam süreçleri uygun çözümlerle yönetilerek bu durum yönetilebilir. Bunun dışında karlılık ve sürdürülebilirlikten çok bahsedilememekle birlikte Avrupa, İngiltere ve Ortadoğu pazar yerleri tercih edilebilir.