- amazon, amazonda satış, neden amazon
- 1 Comment
- 845 Views
Dünya çapında sayıları her gün artan ve hatta birçoğu oldukça popüler olmayı başarmış onlarca global pazar yeri var. Bunlardan herhangi birinde ya da kendi web sitenizle satış yapmak mümkünken neden herkesin dilinde Amazon’un adı var? Bu Amazon neyi farklı yapıyor ya da diğerlerinin vaat edemediği ne vadediyor? Neden Amazon?
Amazon’un hem alıcının hem de satıcının memnun olduğu ve bu kadar popüler olmasına da vesile olan çalışma sistemi, avantajları ve dikkat edilmesi gereken noktaları neler?
Alışveriş alışkanlıklarımız değişiyor. Özellikle perakendede hemen hemen hepimiz online kanalları kullanmaya alıştık ve bu yeni kanal o kadar hızlı gelişiyor ki çok değil bundan 18 yıl sonra, 2040’ta perakende ticaretin %95’inin online kanallarla yapılacağı tahmin ediliyor. Peki bu yeni düzende hangi roller büyüyecek?
Üretici kendi dinamiklerinin gelişimiyle pozisyonunu koruyacak. Logistik teknolojiler ve taşımacılık sistemleri çağ atlayacak. Dijital pazarlama en çok duyduğumuz kavramlar arasına girecek. Satış platformları artacak ve gelişecek. Ve Tabii ki bunların hepsini yönetecek olan satıcılar giderek hatta katlanarak artacak. Bu bahsettiğimiz rollerden herhangi birini üstlenebilirsiniz. Ancak tepe noktada satıcının olacağını unutmayalım.
Amazon, Prime sistemiyle dünyada en fazla online harcama yapılan 20’den fazla ülkede hizmet vererek dünyanın en büyük AVM’si konumunda. Girdiği ülkelerdeki sarsıcı başarısı gireceği ülkelerdeki performansıyla ilgili şimdiden yeterli kanıyı oluşturuyor.
Amazon.com kategori fark etmeksizin yapılan sıralamada dünyanın en çok tıklanan 12. Sitesi ve tabi ki alışverişte birinci.
Sadece Amerika’da aylık 2.7 milyar, Japonya, İngiltere, Almanya gibi ülkelerde 400-600 milyon tıklama alıyor. Buna diğer ülkeleri de dahil ettiğimizde aylık toplam 6-7 milyar tıklamaya ulaşıyor. Çok uçuk geliyor değil mi? Bu da neden Amazon sorusunun cevaplarından biri.
Dahası da var. Amazon’a uğrayan herkes ortalama 7 dakikasını yaklaşık 9 ürünü incelemek için bu sitede geçiriyor ve satın alıyor. Hem de milyon, milyar değil, trilyonlarca dolar harcanıyor Amazon’da.
Şirket değerine bakacak olursak 1.7 trilyon dolarla Microsoft, Apple ve Aramco’dan sonra dünyanın en büyük 4. Şirketi. Yıllık geliri 2020’de 380, 2021’de 450 Milyar dolar olarak gerçekleşti. 2022 sonunda da 600 milyar dolara ulaşması bekleniyor. Bakın bu satış hacmi değil! Satışlardan aldığı maksimum %15 olan komisyonlar ve sağladığı diğer hizmetlerden elde ettiği yıllık ciro. Yıllık büyüme hızı ise %38’leri buluyor.
Daha net anlatmak gerekirse Amazon’un değeri Türkiye’deki bütün şirketlerin toplam değeri olan yaklaşık 200 milyar doların 8 katından fazla. Ve cirosu neredeyse Türkiye’nin yıllık gelirlerine eşit.
Satıcılar için çok avantajlı. Bir kere diğer pazaryerlerinde olduğu gibi %30’ları bulan anlamsızca yüksek olan komisyonlar çok daha makul uygulanıyor. Kategori bazında %8-15 arasında…
Neden Amazon? Çünkü FBA ile muazzam bi esneklik kazanıyorsunuz. Siz ürünlerinizi kendi istediğiniz miktarlarda Amazon depolarına gönderiyorsunuz, onlar da sipariş geldikçe sizin yerinize müşteriye ulaştırıyorlar. Böylece birim ürün başına kargo maliyetiniz oldukça düşüyor. 1 Kg/desilik bir ürünü tek başına göndermek 20 dolarları bulabiliyorken toplu olarak gönderdiğinizde 3-5 dolara denk gelir. Her gün kargoya gitmekten de kurtulursunuz.
Private label yaptığınızda fiyat rekabetinden de kurtulursunuz.
Artık global bir marka olmanın yolu Amazon’da iyi bir marka olmaktan geçiyor. Bu yola bizlerle beraber çıkan birçok kişi bu konuda daha aydın bir bakış açısına sahip oldu.
Piyasayı kızıştırıp satıcıları birbirine kırdıran bir rekabet anlayışı ve daha çok para vererek üst sıralarda gösterilme diye bir şey yok. A10 algoritması sizin başarınızı daha geniş bir zaman dilimine yayar ve anlık sıralama değişimleri yaşamazsınız.
Amazon mağazanız evladiyeliktir. Yıllara sari uzun bir ticaret öykünüz olur. Ve sürekli büyürsünüz.
Amazon markalarını satın alıp bünyesine katan bir çok fon var. Özellikle marka değeri 2 milyon doların üzerine çıkmış firmalar ciddi mercek altındadır. Yorulduğunuzu hissettiğiniz anda iyi bir bedel karşılığında çıkış yapabilirsiniz.
Dünya çapında Amazon için altyapı ve servis sağlayan binlerce şirket bulabilir, her işinizi Amazon ağı içinde yönetebilirsiniz. -ki Weex de bu muazzam ağın bir parçası.
Siz bu işi doğru yapmak istedikten sonra Amazon’da yok yok.
Başlamak için birçok sebep gösterdik. Neden Amazon sorusuna detaylı baktık. Biraz esnaflık, biraz operasyon, biraz ticari bakış açısı… Hazır hissettiğinizde sizlere yol göstermek için burada olacağız.