AMAZON’UN E-TİCARET’TE YERİ

Amazon e -ticaret ve e-ihracatın merkezi

E-ticaret, internet üzerinden yapılan ticaret aktivitelerinin tümünü ifade eder. Bu aktiviteler ürün ve hizmetlerin satışı, ödeme ve teslimatı gibi işlemleri içerebilir.

E-ticaret, perakende ve toptan ticaret gibi farklı sektörlerde kullanılabilir ve müşterilerin, ürünleri ve hizmetleri en uygun fiyatlarla, kolay ve hızlı bir şekilde satın almasına olanak tanır. E-ticaret, fiziksel bir mağazaya gitme veya telefonla sipariş verme gibi yöntemlere kıyasla daha kolay ve hızlıdır ve müşterilerin istedikleri zaman, istedikleri yerden alışveriş yapmalarını sağlar.

E-ticaret mikro ihracat ile birleştirilip bir ülkeden bir başka ülkeye yapıldığında e-ihracat ismini alır.

E-ihracat, elektronik ortamda yapılan ihracat anlamına gelir. Bu, ülke sınırları içinde bulunan bir şirketin, internet aracılığıyla, dünya çapında, müşterilere ürün ve hizmet satması anlamına gelir. E-ihracat, global pazara erişimi kolaylaştırarak, küçük ve orta ölçekli şirketlere de büyük pazarlar sunar.

Tam da bu noktada Amazon’un muazzam ağı devreye giriyor. 18 mağazada, 189 ülkeden 320 Milyon kişi Prime ve 200 Milyona yakın kişi de e-ticaret müşterisi olarak bu sisteme dahil. Bununla beraber Amazon’un 175’den fazla depoda satıcıların ürünlerini topladığını düşünün.

Amazon’un e-ticaretteki yerini şu istatistiklerle daha iyi anlatabiliriz.

1 – Aylık Trafik: Amazon yalnızca Amerika Birleşik Devletleri’nde aylık 2,5 Milyar tıklanma alıyor. Diğer 17 Pazar yeri dahil edildiğinde bu sayı 5 milyar aylık trafik demek.

Amazon’a giren herkes ortalama 7 dakikasını bu sitede geçiriyor ve 9 ürün inceliyor.

2 – Satış Hacmi: 2022 Yılında bütün dünyada 5,659 Trilyon Dolarlık online satış yapıldı. Günümüzde dünya ekonomisinin büyüklüğü 92 Trilyon Dolar. Amazon üzerinden yapılan yıllık satış ise 600 Milyar Doları geçti. Yani dünya üzerinde internetten harcanan her 100 doların 12’si Amazonda harcanıyor.

Sadece Amerika Birleşik Devletleri baz alındığında ise e-ticaretin %45’i Amazon üzerinden gerçekleşiyor.

3- Ürün sayısı: Amazon üzerinde 565 milyon farklı ürüne erişilebilir ve sipariş edilebilir. Bu ürünlerden 12 milyonu anlık olarak stoklarda hazır tutulur.

4- Satıcı Sayısı: Statista verilerine göre Amazon’da satış yapan 9.5 milyon satıcı var ve halihazırda bunların 2.5 milyon kadarı aktif. Bununla birlikte yalnızca %19’u başarılı. Her gün 2000 civarında yeni satıcı Amazon satış hesabı açıyor. Büyük bir kısmı da dropshipping gibi yöntemleri seçtiği için kısa sürede suspend oluyor. Yani anlayacağınız dropshippingten uzak durmak başarı ihtimalinizi oldukça arttırır.

5- FBA’e olan ilgi: Fulfillment yani e-ticaret lojistiği denince Amazon FBA herkesin aklına gelen ilk şey oluyor. Dünya üzerinde 175’ten fazla depodan çok hızlı sevkiyat yapabilmesi Amazon’u hep bir adım önde tutuyor. Başarılı satıcıların tamamına yakını Amazon Lojistik yani FBA kullanıyor.

Amazon FBA, Amazon tarafından sunulan Amazon Tarafından Nakliye (FBA) programı, Amazon’da üçüncü taraf satıcıların ürünlerini Amazon depolarında saklamalarına ve Amazon’un ürünlerinin nakliyesini, müşteri hizmetlerini ve diğer lojistik işlemlerini yapmasına olanak tanıyan bir teslimat hizmetidir.

Amazon ile e-ihracat

Amazon FBA programının birçok avantajı bulunmaktadır:

  • Müşteri hizmetleri ve nakliye: Amazon FBA, ürünlerinizin nakliyesini ve müşteri hizmetlerini üstlenir, böylece siz bu işlemlerle uğraşmazsınız.
  • Daha geniş bir müşteri kitlesi: Amazon FBA ile ürünleriniz, Amazon’un global müşteri kitlesine erişebilir.
  • Daha yüksek görünürlük: Amazon FBA ürünleri, diğer ürünlerden daha yüksek bir sıralama alır ve Amazon Prime üyelerine öncelikli olarak sunulur.
  • Amazon Prime desteği: Amazon Prime üyeleri, Amazon FBA ürünlerinden daha hızlı ve ücretsiz nakliye alırlar.
  • Hassas depolama: Amazon FBA depoları, ürünleriniz için hassas depolama koşulları sağlar ve ürünlerinizin kalitesini korur.
  • Dünya çapında teslimat: Amazon FBA, ürünlerinizin dünya çapında teslimatını sağlar ve müşterilerinizin ürünlerinize daha hızlı ve güvenli bir şekilde ulaşmasını sağlar.
  • Zaman tasarrufu: Amazon FBA, teslimat, müşteri hizmetleri ve diğer lojistik işlemleri üstlenerek  zamanınızı tasarruf etmenize olanak tanır.
administrator

Leave A Comment