- amazon, amazonda ne satılır, amazonda satış yapmak
- 0 Comments
- 545 Views
Amazonda satış yapmak ile ilgili daha genel konularda birkaç makale yazmış ve bloğumuzda paylaşmıştık. Bu başlık altında ise Amazonda satış yapmanın daha ziyade Amazon dışı süreçlerinden bahsedeceğiz. Amazonda satışla ilgili neleri bilmeliyiz, nelerin farkında olmalıyız bir üzerinden geçelim istedik.
Amazonda satışa başlamadan önce ilk bilmeniz gereken şey bunun tam anlamıyla bir ticaret olduğu ve dolayısı ile bir ticaretin tüm risklerini içinde barındırdığıdır.
Eğer ticaret yapmaya hazır değilseniz Amazonda satış yapmaya da hazır değilsiniz demektir. O zaman Amazonda ticaret yapmanın yani e-ihracatın geleneksel dış ticaretle kesiştiği noktaları belirleyerek başlayalım.
- Amazon’da satış yapmak en az temel düzeyde dış ticaret bilgisi gerektirir. Basit olarak dış ticarete mal, hizmet ve sermayenin uluslararası akışıdır diyebiliriz. E-ihracat ise bu tanımın çevrimiçi ağlarda çalışan formudur. Amazonda satış yaptığımızda da tam olarak bunu yaparız.
Bu sebeple, uluslararası kargo, gümrük, depolama, para ve banka işlemlerini bilmekte fayda var.
- Amazonda satış yapmak şirketleşmeyi gerektirir. Her şeyden önce bulunduğunuz ülkede bir şirketiniz olması işlerin doğru yürümesi için olmazsa olmaz bir durumdur. Türkiye’de şahıs şirketi, limited şirket ya da anonim şirket formlarında şirketleşebilirsiniz. Bu ticari, mali ve hukuki sorumluluklarınızın en doğru şekilde yönetilmesi için sizi meşrulaştırır. Ticaretinizi yasallaştırır ve kolaylaştırır. Ayrıca Avrupa, İngiltere ve Birleşik Arap Emirlikleri’nde Amazon satışlarına başlamadan önce bu ülkelerde ayrıca şirket kurmanıza gerek kalmaz. Türkiye’deki şirketinize basit birkaç izin alarak bu ülkelerde tamamen yasal olarak Amazon satışlarınıza başlayabilirsiniz.
- Amazonda satış yapmak tedarik zinciri yönetimi gerektirir. Esas olarak Supply Chain Managemet (SCM) olarak da bilinen Tedarik Zinciri Yönetimi hammaddeden, ürünün veya hizmetin müşterinize varıncaya kadar olan tüm süreçlerin mal, veri ve finansının yönetilmesidir. Eğer ürünlerinizi al-sat şeklinde Amazonda satıyorsanız doğru ve uzun vadeli tedarik anlaşmaları yapmalısınız. Çünkü ürünlerinizin Amazonda satışına başladığınız andan itibaren ranking dediğimiz yükseltme sürecinde 3-6 aylık lansman dönemi içinde yatırımlarınız devam eder. Bu noktada kalıcı karlılık ve sürdürülebilir bir ticaret için yükselttiğiniz bu ürünün maliyetini koruyup kalitesini artırarak sürekli olarak tedarik edebilmelisiniz. Bu Amazon algoritmasında SEO çalışmaları yaparak ürünü yükseltmek için yaptığınız yatırımı binlerce ürüne bölüştürüp birim maliyeti düşürür. Eğer bir ürünü yükselttikten sonra tedarik edemez noktaya gelirseniz Amazon satışlarınız doğrudan etkileneceği için yatırımlarınız boşa gidecektir. Bununla beraber en önemli maliyet kalemlerinden olan kargo süreci içinde; taşıma, gümrükleme, depolama ve Amazona randevulu teslimat süreçlerini içermeli ve uygun maliyetli olmalıdır.
- Amazonda satış yapmak dijital pazarlama bilmeyi gerektirir. Dijital pazarlama çevrimiçi mecraların, arama motorları ve sosyal medya platformlarının tümünü kullanarak elektronik ortamda yapılan pazarlama faaliyetlerinin tümünü kapsar. Amazonda satış yapmak açısından önemi ise; ürününüz ne kadar iyi olursa olsun müşteri tarafından fark edilmesini sağlayamadığınız müddetçe satış yapamayacağınızdır. Bunu ayrıca öngörülebilir bir maliyet seviyesinde yapmanız gerekir. Ürün maliyet analizi yaparken en az %15’ler seviyesinde bir reklam ve pazarlama bütçesi belirlemeniz ve bunu etkin olarak hangi kanallar üzerinden kullanacağınızı da bilmeniz gerekir.
- Amazonda satış yapmak uluslararası faturalama, vergi ve genel muhasebe süreçlerini bilmenizi gerektirir. Satış yaptığınız ülkenin muhasebe süreçlerinde hangi beyanları istediği, hangi vergileri ödeyeceğiniz ya da muaf olduğunuz oldukça önemlidir. Bu süreçlerdeki aksaklıklar ciddi cezalar ödemenize ya da ticaretinizi tamamen sonlandırmanıza sebep olabilir. Karmaşık süreçler değildir ancak takip edilmesi gerekir. Bununla beraber Türkiye’de de bir yükümlülüğünüz olduğundan aynı süreçleri buradaki mali müşavirinizle birlikte takip etmekte fayda var.
- Amazonda satış yapmak para ve bankacılık işlemlerini bilmeyi gerektirir. Bütün ticaretimiz ekonomik bir büyüme sağlamak yani parasal kaynaklarımızı genişletmek adınadır. Bu da karlılık ister. Doğru maliyet ve süreç analizleriyle yaptığımız satışlardan elde ettiğimiz gelirleri ne yollarla kendi hesaplarımıza alacağımızı, uluslararası transferleri hangi kanallarla yapacağımızı bilmek önemlidir. Yanlış transferler ya da yöntemler para kayıplarına, yüksek komisyonlara hatta mali suçlara bulaşmaya kadar uzanabilir.
- Amazonda satış yapmak Amazon sellercentral panelini etkin kullanmayı gerektirir. Amazon size nerelerde hangi araçları sunuyor, bu araçlardan hangileri sizin için avantaj ve dezavantajlar yaratıyor bilmelisiniz. Ayrıca bütün çabanız bu panel üzerindeki yetkinliğinizle doğru orantılı bir sonuç doğuracağından her fonksiyona hakim olmak gerekir.
Elbette Amazonda satış yapmak buradaki bilgi ve süreçlerin yönetilmesiyle kısıtlı tutulamaz. Ancak bu bilgilere hakim olmak %80’den fazla doğru bir ticaret yapmanızı sağlar. Tecrübe ettikçe birçoğu hakkında daha detaylı bilgiler edineceğiniz bu süreçlerde her işte olduğu gibi danışmanlarla çalışmak daha kısa sürede, daha az maliyetlerle daha efektif sonuçlar elde etmenizi mümkün kılar.