- amazon, amazonda başarı, yurtdışına satış
- 0 Comments
- 1094 Views
Amazonda satış yapmak özellikle son bir iki yıldır döviz kazandıran ticaretler arasında oldukça gözde. Doğru yöntem, plan ve operasyonel çözümlerle Amazonda pazarında satış yaparak hatırı sayılır gelirler elde etmek mümkün.
Amazonda satış yapmak oldukça basit ama zor olan bu basit kurallar içinde kalmak. Ondandır ki; her gün açılan 2000 yeni Amazon satıcı hesabının çok büyük bir kısmı birkaç ay içerisinde ya suspend oluyor ya da geçici mahrumiyetlere uğrayarak satış yapma haklarını bütünüyle ya da kısmen kaybediyor. İlk başta çarpıcı gelse de Amazonda satış yapanların sadece %19’u başarılı oluyor. Peki kalan %81 neyi yanlış yapıyor?
1 – Amazonda Satış Mantığını Doğru Anlamamak
Amazon, kapısından giren herkese binlerce dolar dağıtan bir yer değildir. Dünyanın en büyük çevrimiçi pazar yeri oluşu, geniş bir lojistik ağ üzerinden global satış yapması ya da çevrimiçi ve yurtdışında yapılıyor olması bunun gerçek bir ticaret oluşunu değiştirmez. Amazon gerçek bir dış ticaret modelidir. Eğer ticarete hazır değilseniz ve bunun gerekliliklerini sağlayamayacaksanız Amazon pazar yerinde satış yapmaya da hazır değilsiniz demektir.
2- Büyük Başlamak
Küçük girişimciler için Amazonda satışa birkaç ülkede aynı anda ve büyük bütçelerle başlamak kısa sürede yıkıcı olacaktır. Amazon ticareti en az 3-6 temel öğrenme ve 1 yıl kadar tecrübe edinmeye ihtiyaç duyabileceğiniz bir ticarettir. Özellikle ilk 6 ay çok yumuşa geçilmeli ve her türlü bilgi ve tecrübeden istifade edilmelidir.
3 – Sabırsız Davranmak
Amazonda satış yapmanın olmazsa olmazı organik sıralama algoritması olan A10 Algoritmasıdır. A10 Algoritması bir ürünün 180 günlük satış geçmişinin olmasını fevkalade önemser. Stratejik olarak düşünüldüğünde 90 günlük honeymoon dönemine ilaveten 90 günlük de ürün tutundurma ve kalıcılık planı oluşturulmalıdır. Bu pazarda satış yaptığınızda bir üründe kalıcı karlılık ortalama 5-8 ay bandında elde edilir. Bu süre içerisinde sabırla gerekli aksiyonları almalı ve yatırımı yapmalısınız. Aksi halde bir noktada ümitsizliğe kapılıp yarıda bırakmak başarısızlığın en büyük sebeplerinden. David Hume’un dediği gibi “eğer burada durup daha ileri gitmeyeceksek buraya kadar neden geldik.”
4 – Yanlış Model
Amazonda sermayesiz ve stoksuz karlılık sağlayan gerçek bir iş modeli yoktur. Özellikle dropshipping olarak bilinen bu yöntemin kazananları arasında kesinlikle satıcılar yer almaz. Arbitrage’da ise fiyat rekabeti tuzağına düşmemelisiniz. Bu nedenle Amazonda satış yaparken Private Label gibi daha sağlam modellere yönelmek başarma ihtimalinizi artırır.
5- Analiz Yapmamak
Bir ürünün kaliteli, iyi ya da güzel oluşu o ürüne yatırım yapılabileceği anlamına gelmez. Amazonda satışa başlamadan önce doğru analizlerle o ürünün karlılığından, satış hacminden ve yatırım gerekliliklerinden emin olmalısınız. Kısacası kazanacağınızı en başından bilmeli ve yalnızca yönetilebilir riskleri almalısınız. Aksi halde hiç satılmayan ya da satılsa bile kar getirmeyen ürün stoklarınız sizi oldukça yoracaktır.
6- Uzun Vadeli Düşünmemek
Amazonda satış yapmak istediğiniz herhangi bir ürüne ortalama 3-6 ay bandında küçük küçük de olsa sürekli yatırım yaparsınız. Eğer bu ticareti yıllara sari bir şekilde sürdürmeyecekseniz yatırımlarınız boşa gider. Amiyane tabirle vur kaç fikri Amazonda satış mantığına terstir ve başarısızlık kesindir. Uzun vadeli ticari planların ise başarı oranı çok çok yüksektir.
7 – Amazonda Satışı Gözünüzde Büyütmek
Her yeni girişimde muhakkak aksilikler olacaktır. Satış yaparken de birçok aksilikle karşılaşabilirsiniz. Özellikle ilk 3-4 ay Amazon öğretme görevinden dolayı sizleri belirli sorunları çözerek öğrenmeniz için sevk edebilir. Bu olumsuzluklar sizi asla yolunuzdan döndürmemelidir, geçici olduğunu bilmeniz gerekir. Unutmayın; her işte olduğu gibi Amazonda satış yapmanın da bir yolu var. Başaranların hiçbiri Einstein dehasıyla başarmıyorlar. Sadece doğru teknik, planlama ve biraz sabır, cesaret. Siz de Amazonda satış yapmak için en doğru yolu öğrenin ve yola öyle çıkın.