- amazon, amazon satış eğitimi, amazonda ne satılır
- 1 Comment
- 595 Views
Ürün seçimi Amazon’daki en önemli basamaklardan biridir. Seçtiğiniz ürün yıllarca satışını yapacağınız bir ürün olmanın yanında Amazon’un hangi kategorisinde uzmanlaşacağınızı da belirleyecek aslında. Bu sebeple Amazon’da satışa başlamaya karar vermiş herkesin aklına gelen ilk soru: Amazon’da ne satılır?
Markanız oluşurken başlarda bir kategori içine sığdıramasak da zamanla bilinirliğiniz bu yönde olacaktır. Herhangi bir marka düşünün. Düşündünüz mü? Peki bu markanın yanında kafanızda bir ürün de belirdi mi? Muhtemelen evet… Tam da bundan bahsediyoruz… Amazon Private Label sizin nasıl akılda kaldığınızla çok ilgilidir. Asla ve asla bir marka adı, bir logo ya da size ait birkaç barkod değildir.
Amazon’da ne satacağınızla ilgili hiçbir fikriniz olmayabilir. Başlangıçta bu oldukça normaldir. Biz de bu sebeple sıfır noktasından hareketle Amazon’da ne satılır? sorusunun cevabını birkaç adımda bu yazımızda izah ettik.
Amazon’da satılacak ürünün temel değerlendirme kriterleri nelerdir?
1 – Amazon Private Label’da rakiplerimizin tek tek ne kadar sattığından ziyade ürünün toplam satış hacmine ve bizim bu hacimden ne kadarını hedefleyeceğimize bakıyoruz. Yani ürünün satış yapmayı düşündüğümüz ülkede doyurucu bir hacminin olması gerekiyor. Bu süreçte, Temel İhracat İstihbaratı ve Satış Hacmi Analizi Amazon’da ne satılabilir konusunda bizlere yol gösterecek.
2 – Seçeceğimiz ürünün satış yapacağımız ülkeye girişi için bir engel var mı ya da ilave bir belge / sertifika isteniyor mu? Bu sertifikaların bize ilave bir maliyeti olacak mı? Amazon’un kapalı kategorileri arasında mı? Öyleyse Nasıl açtırırız? Gümrüklerle ilgili kısmını daha sonra daha detaylı olarak Temel İhracat İstihbaratı yazımızda anlatacağız. Çünkü Amazon’da ne satacağınıza karar verirken bu gibi teknik bilgiler de çok işinize yarayacak.
3 – Ürününüzü uzun yıllar üretebilmeli ya da tedarik edebilmelisiniz. Ürününüzün, hazırlık, kataloglama, yükseltme gibi başlangıçta yatırım yapmanızı gerektirecek maliyetleri vardır. Ürününüzü ne kadar uzun süre satarsanız ürün başına ilk yatırım ve lansman maliyetleri giderek düşecektir.
4- FBA lojistik yapacaksanız – ki bunu öneririz, başlangıçta yüksek adetlerde ürün göndermeyeceğiz çünkü Amazon’da ne satacağınıza etki edecek faktörlerden bir de lojistik. Bu sebeple de hava yoluyla kargolama yapacağız. Tabi bu da biraz maliyeti olacaktır. O sebeple efektif kargo boyutlarında ürünler seçmek iyi olabilir. İlerleyen süreçlerde hacminiz yükseldiğinde kara ve deniz yolunu kullanarak maliyetlerinizi düşürebilirsiniz.
5 – Mümkünse özelleştirebileceğiniz bir ürün olmalı. Bu, Amazon’da ne satılır sorusunun en önemli yanıtlarından biri. Peki bunu nasıl mı yapacağız? Bir ürün; boyut, renk, paket içeriği, yan / destekleyici ürün, şekil ve hatta sadece ambalaj şekli değiştirilerek özelleştirilebilir. Amazon müşterilerinin %53’ü daha şık bir ambalaj içinde ürün almak için daha fazla ödeme yapmayı kabul edilebilir bulmuştur. Ayrıca ilk izlenimi veren ambalajınız olacağı için müşteriniz ürününüzü değerlendirirken daha iyimser olacaktır. Ya da birlikte çok tercih edilen iki ürüne set olarak satabilirsiniz. Bir diğer taraftan bir ürünü alışılagelmişin dışında bir renkle ya da herkes 3’lü satarken 4’lü 6’lı satarak dahi özelleştirebilirsiniz. Bu maliyetlerinizi bir miktar yükseltse de satış fiyatınızı da yükselterek satabileceğiniz bir etki yaratır.
Amazon’da ne satacağımızı araştırırken hangi kanallardan destek alabiliriz?
Amazon’un bununla ilgili çok iyi enstrümanları var.
1 – Bunlardan ilki Amazon Best Sellers . Bu ekranda Amazon her kategoride en çok satan 100 ürünü listelemektedir.
2 – Bir diğeri amazon movers&shakers: Bu ekran da son 24 saatte en çok ranking kazanan yani popüler olan ürünleri gösteriyor.
3- Üçüncüsü ise amazon most wished for. Bu ekran da günlük olarak en çok listelenen ürünleri gösteriyor. Bağlantılar bölümünde linklerini bulabilirsiniz.
Bu bahsettiğimiz 3 ekran da herkese açık. Bir de Amazon’da ne satacağına karar vermekle kalmayıp kendi markasını oluşturmuş, satıcı hesabı olan ya da Private Label yapıp brandregistry programına kayıt olmuş satıcılara sunulan ekranlar var. Bunlara da bi bakalım.
1 – Growth menüsünün altındaki “Product suggestions” ekranı… Bu ekran size satış adedinde artış trendindeki ürünleri ve büyüme eğilimindeki markaları gösterir.
2 – Product opportunities: yine growth menüsünün altındaki bu ekranda her anahtar kelime için aranma ve satış hacimlerini, en çok satılan ürünleri ve bir çok detay bilgiyi bulabilirsiniz. Özellikle analiz bölümünde bu ekrandan çokça faydalanacağız. Bu ekran size, Amazon’da ne satacağınıza dair oldukça somut fikirler verecektir.
3 – Bir diğer enstrüman ise “Marketplace Product Guidance”: Bu enstrüman da Amerika pazarında listelenmiş ürünlerinizin diğer pazaryerlerinde ne kadar talep edildiğini puanlayarak gösterir. Listelemeniz üzerinde incelenen talepler neticesinde sizi diğer pazaryerlerine doğru büyümeye teşvik eder. Örneğin Amerika’da kalem satıyorsunuz. Kaleminizin İngiltere’de ya da Fransa’da ne kadar satabileceğini size puanlayarak gösterir.
4 – Brand Analytics: Amazon’un markanıza dahil ürünler üzerinden satış istatistiği verdiği ekranıdır. Bu özellik sayesinde hem kendi pozisyonunuzu hem de rakip ürünlerin pozisyonunu değerlendirebilir ve neyi nasıl satacağınızla ilgili aksiyonlar alabilirsiniz.
Kategori Bazında Amazon’da ne satılır?
Bir satıcı birden fazla kategoride satış yapabilir ve genellikle de ticaret hacmini ve paralel olarak kazancını artırmak isteyen hemen herkes bunu benimser.
Amazon’da satış yapan satıcıların hangi kategorilerde ne kadar ürün sattığını istatistiki olarak oranlamak mümkün. Bu liste ve oranlar Amazon’da ne satılır ve hatta ne, ne kadar satılmış rakamlarla önümüze koyuyor.
- Ev ve Mutfak %40
- Spor – Outdoor %21
- Oyuncak %19
- Güzellik ve Bakım %19
- Sağlık ve Bebek Bakımı %18
- Yemek ve Servis Ürünleri %16
- Ofis Ürünleri %15
- Ev-Bahçe %14
- El aletleri ve dekorasyon %14
- Evcil Hayvan Ürünleri %13
- Ayakkabı, Giyim ve Takı %13
- Kitaplar %12
- Market ve Yiyecek %12
- Sanat ve dekor %12
- Elektronik %12
- Bebek Ürünleri %12
- Endüstriyel Ürünler %8
- Otomotiv Parça ve Aksesuar %7
- Elektrikli Aletler %5
- Cep Telefonu ve Aksesuarları %5
- El Yapımı Ürünler %4
- Bilgisayar Oyunları %4
- Uygulama ve Oyunlar %4
- Bagaj ve seyahat Malzemeleri %3
- Bilgisayarlar %3
- Müzik aletleri %2
- CD ve Plaklar %2
- Koleksiyon Ürünleri %1
Bir yön belirleyici olarak da kullanabileceğiniz bu bilgiler ile birlikte artık aklınızda Amazon’da ne satacağınız ile ilgili daha net ve sağlıklı fikirler oluşacağına eminiz.