- amazon, amazon pl, amazonda markalaşma, markalaşma
- 0 Comments
- 1370 Views
Online ticaret yapmak isteyen hemen herkesin ilk karar basamağı hangi mecrada satış yapacağıdır. Onlarca global pazar yerinden birine veya bir kaçına karar vermek ciddi bir seçimdir. Elbette ki temel kaygı iyi kazanmaktır. Ve bunun yanında da bu kazancı bi taraftan kaybetmeyeceğiniz kolay bir satış süreci olmalı. İşte bu temel unsurlar göz önüne alındığında Weex, Amazon’u tercih ediyor. Ve Amazonda Markalaşma bu işin en önemli basamaklarından birini oluşturuyor.
Herkes işinin sağlam bir temelde, güvenilir, sürdürülebilir ve karlı olmasını ister. Bu yalnızca Amazon’un değil ticaretin esaslarından biridir. Ancak biz Weex olarak, Amazon içinde de farklılık gösteren iş modellerinin hepsini tavsiye etmiyor ve desteklemiyoruz.
Bu bağlamda Amazon’da yapılabilecek ana iş modellerine bi bakalım.
-Bunlardan neredeyse en yaygın olanı Dropshipping: Temeli olmayan, Amazon satış politikasına tamamen aykırı ve büyük çoğunlukla birkaç aylık maceradan öteye gidemeyen bir model. “Sermayesiz ve stoksuz” olarak lanse edilmesi cazip dursa da kaybedeceğinizin kesin olduğu aşikar. O sebeple hiç üstünde durmaya gerek yok.
-Retail Arbitrage: Var olan bir markanın ürünlerini toptan alıp perakende olarak satmaya verilen isim. Bu da çok sık olmasa da tercih edilebilen bir diğer yol. Ancak sürecin çetrefilli, yorucu ve buna değecek bir karlılığı olmayan yolları, bize buradan da hızla uzaklaşmak gerektiği sinyallerini veriyor.
Retail Arbitrage için satış yapılan ülkede, ürünün haklarını elinde bulunduran bir üretici, distöribitör, toptancı gibi yerlerden satış yetki yazınız ve geçerli bir faturanız varsa Amazon politikalarına uygundur. Ancak bu yöntemde karlılığınızı siz değil markanın kendisi ya da rakipleriniz belirler. Dropshopping yapan ve taklit ürün satanlar da dahil listeye giren hiç bir rakibiniz üzerinde tasarrufunuz olamaz. Yeri geldiğinde çok ciddi zararları, listeden atılmayı ve hatta tazminat ödemeyi de göze almalısınız.
Ve gelelim Amazon’un saklı olmayan cenneti Private Label’a yani markalaşmaya:
Bugün, tüm dünyada ciddiyetle ticaret yapan bir çok kişi veya şirket için sıkıntılı unsurlardan biri markalaşma. Fakat artık bir çok ticari platform bu sorunu hassasiyetle önemsiyor ve çözüm için farklı alternatifler sunuyor. Ve tabii ki ciddiyet deyince Amazon bu platformların başında geliyor.
Hatta şöyle söylemeliyiz ki bu, Amazon’un en çok desteklediği ve arzu ettiği satış metodu. Hele bir de FBA ile birleştirdiğimizde tadından yenmez.
Neden mi?
-Bir kere ne ürün ne fiyat rekabetine girmezsiniz.
-Buy Box %100 sizindir ve rakibiniz olamaz.
-Ürününüzü dilediğinizce özelleştirebilir, yüksek kararlılıkla istediğiniz fiyata satabilirsiniz.
-Dropshipping ve RA’ın aksine rakip odaklı değil, müşteri ve kalite odaklı olursunuz ki günümüzde satışın ilk parametresi belki de budur.
-Sponsored Brand, Sponsored Video, Web Store, Vine gibi ilave lansman haklarıyla reklam giderlerinizi %60-70 oranında düşürebilirsiniz.
-Head line ile daha en başından 1. sayfada ve en üstte listelenebilirsiniz.
-Brand Analytics ve Growt Opportunity ile en doğru anahtar kelime ve satış analizlerini ilave bir yazılım olmadan elde edebilirsiniz.
-Web Store ile bir tıkla birden fazla ürün satabilirsiniz.
-Hesap sağlığınız hep iyi olacağından sadece FBA yaparak sürekli Prime satıcı olabilirsiniz.
-A+ ve Premium A+ Content ile satışlarınızı standart bir listelemeye göre %20 arttırabilirsiniz.
-Project Zero ve Transperancy Code ile marka ve satış haklarınızı %100 koruyabilirsiniz.
“Kısacası Amazon Brand Registy ile evdeki hesap çarşıya uyar.”
Biz de Weex olarak, Amazon’da markalaşmanın önemi üzerinde çokça duruyoruz. Çünkü markalaşmanın ticaretinize hiçbir eksisi olmadığı gibi bolca artısı olduğunu biliyoruz. Şimdi biraz da bu artılardan yani marka haklarınızı koruma ile ilgili harika 3 enstrümandan bahsedelim:
Project Zero, Trancparency Code ve CCU. Amazon satıcıları bu üç başlığa da aşina. Fakat önemi hakkında biraz daha bilgi vermekte fayda var.
Project Zero ile başlayalım… Project Zero nedir?
Kısaca, Amazon’un kendi teknolojik altyapısının sizin markanızla işbirliği yapmasıyla taklit ürünlerin satışının engellenmesidir. Ancak Project Ziro’yu kullanabilmek için bazı koşulların yerine getirilmiş olması gerekir:
- Öncelikle geçerli bir marka tesciliniz olmalı
- Ve bu marka Amazon’a kaydedilmeli
- Bir de son 6 ayda kendi ürününüz ile ilgili taklit ürün başvurularınız %90 oranında kabul görmüş olmalı
Özetle Project Ziro, Amazon’un marka haklarını korumada problem çözücü aracıdır.
Gelelim markalaşma yolunda bize destek olan bir diğer uygulamaya: Transparency Code.
Transparency Code önleyici bir sistemdir.
Bu sistem sayesinde, Amazon Brand Registry hem markanızı hem de müşterilerinizin haklarını her bir ürünün orijinalliğinden emin olarak korur. Sistemin sağladığı bu kod, sizin ASIN’inizi satan herkesin her bir adet için listeleme yapmadan önce sizden alması ve Amazon’a bildirmesi gereken koddur. Bu kodu vermediğiniz hiç kimse ürününüzü satmak şöyle dursun listeleyemez bile.
Transparency Code, Project Zero’nun aksine problemi çözen değil önleyen bir çalışma yöntemine sahiptir.
Amazonda markalaşma hassasiyetinin bir diğer çıktısı da Counterfeit Crime Unit’tir. Kısaca CCU.
CCU, Amazon’un sahte ürün satanlara karşı en organize birimidir. Bu sistem sayesinde işlerin büyüyüp çözülemeyecek haller aldığı noktalarda Amazon Brand Registry, ülke mahkemeleri, satıcı ve müşteri çemberinde sorunların çözümü sağlanır.
Tıpkı Project Zero gibi problemi çözmeye yönelik bir çalışma mantığı vardır.
Amazonda markalaşma Amazonun da oldukça önemsediği bir durum. Gördüğünüz gibi marka olmaya giden süreçte Amazon, size verdiği hizmetlere, bu yolu sağlam ve güvenli hale getiriyor. Çünkü artık reddedilemez bir gerçek var: Amazon’da büyük bir marka iseniz dünyada da büyük bir markasınız demektir.