AMAZONDA LİSTELEME

Amazonda doğru listeleme nasıl olmalı

Amazonda listeleme inceliklerini anlatmaya başlamadan önce Mevlana’ya ait olduğu bilinen güzel bir söz ile giriş yapmak istiyoruz: “Ne kadar anlatırsan anlat söylediklerin karşındakinin anladığı kadardır.” Bu sözü hayatınızın ne kadarı için kabul edilebilir bulursunuz bilmiyoruz ama Amazonda bir ürünü başarıya ulaştırmak için gerekli kataloglama işini çok güzel anlatıyor. Ürününüzün ne kadar iyi olduğu elbette önemlidir ancak bunu müşterilerinizin de bilmesi gerekiyor. Hem SEO, yani Amazon A10 Algoritmasına uygun, hem de müşterinize hitap eden bir listeleme nasıl olur birlikte bakalım. İşte Amazonda listeleme…

Başarılı bir listenin yalnızca 19 saniyede satış yaptırdığını ve bunun SEO yani Amazon  A10 algoritması için önemini daha önce vurgulamıştık. Bugün bu konunun detaylarına girelim.

Amazonda listeleme işlemini başarılı kabul edebilmemiz için iki temel ihtiyacımıza cevap vermiş olması gerekiyor.

Bunlardan ilki SEO bir diğeri ise Pazarlama yani müşteriye hitabetimiz.

Müşteri davranışlarını ya da daha temel olarak alışkanlıklarımızı inceleyen birçok araştırma bu iki konuda da elimizi güçlendirecek bilgiyi bizlere sağlıyor. Buradan hareketle ifade ettiğimiz 19 saniye söylemi birçok istatistiki veri sonucunda ortaya attığımız bir teori.

A10 Algoritmasının dinamiklerinden bir başka yazımızda bahsetmiştik. Bu konuya tekrar girmeyeceğiz ancak belirtmemiz gerekiyor ki A10 algoritmasını görmezden gelerek başarılı olmanın hiç imkanı yok. Müşterimizin karşısına çıkabilmemiz için ilk tetikleyicimiz bu algoritma. Eğer bunu başarıyla uygulamışsak 1 saniye içinde 1. Sayfada indekslenme meselesini hallettik demektir.

Bir diğer husus ise müşteriye gösterilen ürün ilanının tıklanmasını sağlamaktır ki bunun Amazon’da çok güzel bir ifadesi var : CTR – Click Through Rate ya da Türkçesiyle tıklanma oranı. Potansiyel müşterilerimiz yalnızca 3 saniye içinde bir ilana tıklayıp tıklamayacağına karar veriyor. Bunu yaparken de ana görsel kalitenize, başlığınızın görünen kısmına, fiyatınıza, reytinginize ve aramasıyla olan alaka düzeyinize bakıyor. Eğer gösterimi yüksek bir ilanınız varsa ancak tıklanmasını yetersiz buluyorsanız bu bahsettiğimiz 5 faktörü gözden geçirmenizi şiddetle tavsiye ediyoruz.

Amazonda Listeme ve Unsurları

Ve nihayet ana konumuz olan Amazonda listeleme ve onu oluşturan unsurlara geldi sıra.  Bu kısım 15 saniye ile 19 saniye teorimizin içinde en çok yer tutan kısım. Kısmen tıklanmanızı etkileyen unsurları içerse de esas odağımız ilanımızı tıklayan bir müşteriye satış yapmayı hedeflemek olacak.

Amazonda listelemenin önemi

Ürün kataloğumuzu oluşturan, marka, başlık, bullet point dediğimiz özelliklere dair maddeler, ürün tanımı ve A+ içerikler, ürün fotoğrafları, video, sertifika ve etiketler,  fiyat,  varyasyon, Reyting ve yorumlarla birlikte soru cevap kısmını tek tek inceleyelim.

1) Marka: Amazon Brand Analytics ve Growth yani büyüme menüsündeki verileri harmonize bir şekilde yorumladığınızda ürününüz ne olursa olsun satışların ortalama %85’ini markalı ürünler oluşturuyor. Generic ürünlerin başarılı olduğu alan oldukça dar. Bu sebeple güven duyulacak bir marka tesis edebilmeniz oldukça önemli. Bu güveni sağlamak için Amazon Brandregistry programına muhakkak dahil olun. Hem güvenilir datalarla sürekli gelişir hem de birçok lansman hakkını elinizde tutarsınız.

2) Başlık: Burada en çok yapılan hata birçok anahtar kelimeyi art arda yazarak başlık oluşturmaktır. Bunu bütün tuşlara basarak bölüm geçmeye çalışmaya benzetebiliriz.😊Bunun SEO desteği oldukça düşük olduğu gibi sizi müşteriye karşı güvenilmez gösterir. Başlığınızın da bir kişiliği olmalı.

  • Amazon 200 karaktere kadar izin verse de yaklaşık 120 karakter uzunluğunda bir başlık geliştirin.
  • Bunu formülize edecek olursak: Marka Adınız + Ürünü En İyi Tanımlayan Anahtar Kelime + Model ya da Ürünü Öne Çıkaran, Farklı Kılan Özellik + Paket içeriği – ölçü – adet- gibi müşteri merakına hitap eden bilgiler ve nihayetinde varsa varyasyon bilgisinin verilmesi oldukça yeterli bir başlık oluşturmanızı sağlayacaktır.

3) Bullent Point yani Özellik Maddeleri: Bu bölümü listeleme yaparken 2 ayrı ekranı birleştirerek kullanacağız. Ürün ekleme ekranının More Details yani Detaylar kısmındaki kullanım talimatı, paket ölçüsü, menşe bilgisi gibi kısımların yanında Description yani Tanım ekranındaki maddeler halinde gelen ürün özellikleri bilgileri birlikte gösterilir. Detaylar kısmındaki bilgileri girmeniz yeterlidir ancak Bullet Pointtlerde şunlara dikkat etmeliyiz.

  • 500 karakter hakkımız olsa da 200-250 karakter arasında kalmakta fayda var.
  • Büyük harflerle yazılı, müşterilerin gözünün aradığı özellikleri mottolarla verip devam eden kısmı gramer kurallarına uygun bir dille yazmalısınız.
  • Tamamen büyük harfler kullanmayın ya da başlıkta da belirttiğimiz gibi anahtar kelimeleri birbiri ardına sıralayarak geçmeyin.
  • Belirli anahtar kelimelerin kullanılması elbette fayda sağlayacaktır.

4) Ürün Tanımı ve A+ İçerikler : Geçtiğimiz bir iki aya kadar ürün tanımı bizler için oldukça önemliydi. Çünkü müşteriler ürün sayfasına girdikten sonra gördüğü ekranın büyük kısmını bu tanım oluşturuyordu. Bu kısım artık bullet pointlerin altında küçük bir alan işgal ediyor  ve metine dayalı olduğu için müşterilerin pek sevdiği söylenemez. Tanım kısmından boşalan tahta tabii ki A+ içerikler oturdu. A+ içerikler hem görsele dayalı, metinlerle desteklenebilen modüler bir yapıda  hem de arka planda anahtar kelime ve hastagler kullandığından arama motoru için oldukça işlevsel. Tabi bu kısımdan faydalanmak için Amazon’a kayıtlı bir markanızın olması şart. Hem tıklanmayı hem de satışı oldukça arttırdığı için muhakkak kullanın. Ama bir markanız yoksa ve konvansiyonel bir ürün tanımı oluşturacaksanız bir html editör kullanarak daha yaratıcı işler çıkarabilirsiniz.

5) Ürün fotoğrafları: Ne kadar iyi metinler oluşturursanız oluşturun müşterileriniz ürünün notunu fotoğraflarıyla verir. Bu nedenle ürünü ve özelliklerini iyi anlatan yüksek kaliteli fotoğraflar kullanın. Beyaz fonda bir ana fotoğraf, infografik ve yaşam fotoğraflarını da içeren en az 7 görseliniz olsun.

Fotoğraflarınız aydınlık olmalı ve bir kenar ölçüsü min 1600 pixel olacak şekilde düzenlenmeli. Boyunun 10 megabaytı geçmemesi gerektiğini de unutmayın. Satışların %70 inin mobil cihazlardan yapıldığını düşünürsek ana fotoğraf formunun kare yerine dikey bir dikdörtgen olmasını tavsiye ediyoruz.

6) Videolar: Ürün tanıtım filmi ürünün kullanılış şeklini en iyi anlatma yoludur. Fotoğraflarda canlandıramadığımız her detayı vurgulamak adına iyi bir bir fon müziği kullanarak hazırladığımız ürün videosu,  müşterinin algılarına yönelik oldukça destekleyici bir araçtır. SEO desteği de sağladığı için 45 saniyeyi geçmeyen min 30 fps lik bir video eklemeyi unutmayın.

7) Sertifika ve Etiketler: Ürününüzü güvenilir kılmanın bir yolu da onaylı kuruşlarca düzenlenmiş ürün sertifikalarını kataloğunuza eklemektir. CE markası, ISO güvence belgeleri ya da oekotex gibi özelleştirilmiş alanlarda sunulan sertifikalar… Her biri dikkat çekici olacaktır. Üstelik bu sertifikalar Amazon’un compact by design methoduyla CPF etiketi alamadığınız durumlarda bu etiketi almanızı sağlar. Bunun yanında en az bir anahtar kelime de Amazon choice veya best seller olmak, müşterilerin gözünde oldukça şık duracaktır.

8)  Yorum ve Yıldızlar: Bir ürünü daha önce kullanmış kişilerin sağladığı geri besleme potansiyel müşteriler için de oldukça önemlidir. Çünkü aynı taraftadırlar ve üründen beklentileri aynıdır. Bu sebeple honeymoon döneminde en az 20 yıldız ve yorum almanız bunların ortalamasının da en 4.3 puanın üzerinde olması oldukça önemli. Bu, Müşteri güveni tesis etmenin yalnızca bir yolu ama oldukça etkili bir yol. Marka tescili olanlar bu konuda bir hayli şanslı çünkü Amazon’un Vine programı ile 30 adede kadar yıldız ve yorum talep edebilirler. Bunun dışındaki review alma yöntemlerini instagram sayfamızda bulabilirsiniz.

9) Fiyat: PL’da aynı ürün için  fiyat rekabeti yapacağınız diğer satıcılar olmayacaktır. Buybox hep %100 sizindir. Ancak bu dilediğimiz fiyata satabileceğimiz anlamına gelmez. Kategorideki diğer ürünlerin de arz talep dengesinde pazardan pay aldıklarını unutmamalıyız. Özellikle başlarda ilk sayfadaki en pahalı ürünü %20’den fazla geçmeyin. Geçecekseniz de bunun dayanağını iyi anlatmalısınız. Neden pahalı olduğunuzu anlamayan bir müşteri ürünü satın almayacaktır. Unutmayın müşteriler bir avantaj sağlamadıkça ya da kişisel isteklerini tatmin edemediği sürece fazla ödeme yapmak istemezler.

10) Soru ve Cevaplar: Müşterileriniz listelemeniz ne kadar iyi olursa olsun ilave bilgi isteyerek kafalarındaki soru işaretlerinden kurtulmak isterler. Size yöneltecekleri bu sorulara 2 saatten daha az sürede ve hatta mümkünse 15 dakika içinde cevap verin. Müşterinizin satın alma modundan çıkmasına müsaade etmeden cevap verirseniz satışınızı yaptınız demektir. Sorulara cevap verirken belirli anahtar kelimeleri kullanmayı unutmayın. Ayrıca bu soru ürüne dair önemli bir bilgiye dairse cevabını Amazonda listeleme kısmına ekleyin ya da vurgulayın.

Evet gördüğünüz gibi Amazonda listeleme ve satışın neredeyse bütün sırlarını sizlerle paylaştık. Etkili analiz ve operasyonel başarı ile de birleştiğinde yüksek hacimli satışlar ve karlılık kaçınılmaz olacaktır.

administrator

Leave A Comment