- amazon, amazon barkod, transparency code
- 2 Comments
- 1455 Views
Amazon’da ürününüzün kimliklendirilmesi ve barkodlama konusunda birçok opsiyon vardır. Genel olarak bir ürünün Amazon kataloğuna eklenmesi için UPC veya EAN gibi barkod sistemleri kullanılsa da devam eden süreç ve operasyonların yönetiminde birkaç kodlama ve etiketleme daha yapılması gerekir. Mesela ve özellikle transparency code. İhtiyaç sırasına göre bu adımları sizlere anlatmadan önce barkod nedir bir bakalım.
Barkod, genellikle mal ve hizmetlerin takibi için kullanılan bir otomatik tanımlama teknolojisidir. Barkodlar, optik olarak okuyabilen barkod okuyucuları veya tarayıcıları kullanılarak okunabilirler.
Barkodlar, dikey çizgiler ve aralıklardan oluşan siyah beyaz bir desendir. Bu desenler, ürünün kodunu ve diğer bilgileri temsil eder. Barkodlar, ürünlerin mağaza stoklarında, satış noktalarında, lojistik süreçlerinde ve diğer birçok alanda kullanılabilirler.
Barkodların kullanımı, manuel işlemleri azaltır, veri toplama sürecini hızlandırır ve hata oranını azaltır. Bu nedenle, barkod teknolojisi, perakende satış, üretim, depolama ve dağıtım gibi birçok sektörde yaygın olarak kullanılmaktadır.
Amazon Barkod Nasıl Alınır?
Amazon barkod alma dendiğinde uluslararası veri tabanı GS1’e kayıtlı UPC, GTIN ya da EAN barkodları düşünebiliriz. Özellikle Türk satıcılar bu üç barkodlama sitemini kullanırlar. Amazon için bu barkodlar birkaç farklı yolla tedarik edilebilir. Bunlar doğrudan gs1.org ve gs1tr.org üzerinden şirketinize ve markanıza tanımlanabileceği gibi çok daha hızlı ve ucuz çözümler isteyenler için speedybarcodes.com gibi 3. taraf hizmet veren portallar vardır. Bu barkodlar ürününüzü Amazon kataloğuna eklemek için mecburidir.
Amazonda ürün listelerken her varyasyon için bir barkoda ihtiyaç duyarsınız. Örneğin kalem satacaksınız ve Amazonda 10 renk kalem listelemek istiyorsunuz. 10 adet barkoda ihtiyacınız var demektir. Bu varyasyonlardan aynı olanlara aynı barkodu sonsuz sayıda basabilirsiniz. Yani kırmızı kalemden elinizde 10 bin adet varsa aynı barkod numarasını 10 bin kere kullanırsınız. Yalnızca, renk, beden, boyut, miktar gibi ürünün ana vasfında değişikliklere neden olan varyasyonlar için yeni barkod gerekir.
Amazon barkodları bunun sınırlı değildir. Adım adım gidecek olursak UPC ya da EAN barkod kullanarak Amazon kataloğuna eklediğiniz bir ürünün paketine 2 tip barkod vurabilirsiniz. Bunlardan birincisi FNSKU dediğimiz Amazon tarafından ASIN (Amazon Standart Identification Number) ve stok kodu bilgisiyle üretilen ve size pdf olarak verdiği etikettir. Bu pdf dokümanı standart bir yazıcıdan A4 boyutlarında 29 ya da 44 lü olarak satın alabileceğiniz etiketlere çıktı alabilir ve ürünlerinizin üzerine yapıştırabilirsiniz. Çok basit ve ucuz bir işlemdir. Bunun için Tanex 2044 gibi etiketler kullanabilirsiniz.
Amazon’da barkod ve etiketleme için asıl hedef Transparency olmalıdır. Transparency, Amazon Brandregistry programına kayıtlı markaların ürünlerini global olarak korudukları ve bir başkasının izinsiz listelemesine olanak vermeyen muazzam bir sistemdir. Transparency etiket her bir ürün paketi için şifrelenmiş bir bilgi içeren QR kod ve FNSKU barkodun birlikte kullanılabildiği etikettir. 5 tipi mevcuttur. Label 4 olarak bilinen 4. tip transparency etiketi tavsiye ederiz. Özel yazıcı ve etiket kağıdı gerektiren bu işlem için Hollanda Fineline üzerinden ya da Türkiye’de Weex’ten hizmet alabilirsiniz.
Bir diğer barkod ise Amazon kargo planı esnasında oluşan koli barkodudur. Bu barkod Amazona özel bir stok bilgisi içerir ve tek seferliktir. Her koli için ayrıdır ve bir A4’te 4 adet olacak şekilde pdf olarak verir Amazon. Yine A4 boyunda etiketler alarak standart bir yazıcı ile bastırabilirsiniz.