AMAZON MALİYET ANALİZİ

Amazon maliyet analizi nasıl yapılır

Maliyet analizi, bir proje veya işletmenin maliyetlerinin incelenmesi, tanımlanması, sınıflandırılması ve yönetilmesidir. Bu analiz, projenin veya işletmenin maliyetlerinin ne olduğunu ve ne zaman ortaya çıktığını belirlemeyi, maliyetleri optimize etmeyi ve maliyetleri kontrol etmeyi amaçlar. Amazon maliyet analizi ise çeşitli maliyet kalemlerini inceleyerek, giderlerini azaltma ve kârlılığını artırma stratejilerini belirleme sürecidir.

Bu maliyet kalemleri arasında ürün maliyetleri, lojistik ve nakliye giderleri, pazarlama ve reklam harcamaları, personel giderleri ve yapılandırılmış finansman giderleri bulunabilir. Amazon maliyet analizi aynı zamanda pazar fırsatlarını ve rakiplerin performansını da değerlendirir.

Detaylıca inceleyecek olursak Amazon FBA satış yapan bir satıcının temel maliyet kalemleri şunlardır:

Amazon Maliyet Analizi 1 – Direkt Maliyetler: Amazon’da satılacak bir ürünün üretim ya da tedarik maliyetidir. Bunun içinde ambalaj, iç kargo ve doğrudan işçilik maliyetleri de dahil edilebilir. Bununla beraber ürününüz için fotoğraf ve video çekimi, tasarım işleri gibi süreçleri de ekleyebilirsiniz. Amazon satış fiyatınızın yaklaşık olarak %12’lik kısmını direkt giderleriniz oluşturur.

Amazon Maliyet Analizi 2 – Endirekt Maliyetler: İşletme yönetimi, finansal giderler, amortismanlar ve risk giderleri. Bu tip giderlerin hepsi endirekt maliyetler tanımının içine dahil edilebilir. Amazon satış fiyatınızın %2-3’lük kısmını oluşturması beklenir. Direkt maliyetlerle birleşince EXW-Proforma bedelinizi oluşturur.

Amazon Maliyet Analizi 3 – Lojistik Maliyetler: Kargo, gümrükleme, ara depo ya da FBA hazırlık… Ürününüzün satış yapmayı planladığınız ülkeye gönderilmesi bunun gibi lojistik süreçler gerektirebilir. Bunun içine Amazon FBA depolama ve sevk maliyetleri de katılmalıdır. Satış bedelinizin %25’lik bir kısmı bu süreçte harcanır. Gördüğünüz gibi lojistik giderleriniz direkt ve endirekt giderlerinizin toplamından bile fazladır. Özellikle maliyet düşürme sürecinde lojistik maliyetlere odaklanmak ve bu konuda alternatif çözümler bulmak iyi bir seçenektir.

Amazon Maliyet Analizi 4 – Amazon Kesintileri: Amazon her satıştan %8-15 komisyon alır. Birçok kategoride bu %15’tir. Amazon FBA kesintileri ve komisyonlarını en net bir biçimde görmek için Amazon Revenue Calculator kullanmanızı tavsiye ederiz.

Amazon Maliyet Analizi 5 – Reklam ve Lansman Giderleri: İster Amazon içinde ister dış trafik kaynaklarında reklam verme ya da giveaway gibi lansman stratejileri izleyin, ürününüzü pazarlamak için bazı giderleriniz olacak. Bütçeniz elverişli ise bunu %15 civarında tutmanızı öneririz.

Amazon Maliyet Analizi 6 – Banka ve para transfer kesintileri: Amazon ödemelerinizi Wise ve Payoneer gibi 3. Taraf ödeme araçları üzerinden size gönderir. Haliyle bu araçların komisyonları ve transfer ücretlerini de hesaba katmak gerekir. Bu da %1,5-2 gibi bir oranda olacaktır.

Amazon’da bir ürün için maliyet analizini bir örnekle özetleyecek olursak 100 liralık bir satış yaptığınızda:

Direkt Giderler: 12 TL

Endirekt Giderler: 3 TL

Lojistik Giderler: 25 TL

Amazon Satış Komisyonu: 15 TL

Reklam ve Lansman: 15 TL

Transfer Komisyonları: 2 TL olmak üzere toplamda 72 Liralık bir kısmı maliyetlerinizi oluşturur ve yaklaşık 28 TL kar edersiniz. Bu da kar marjınızı % 28 yapar.

Reklam optimizasyonu, satış miktarı artışı, daha etkili lojistik operasyon ve tedarik bedelinde indirim gibi faktörleri etkili yönetebilirseniz bu marj %35-40 bandına çıkacaktır.

Tabi bu iyileştirmeler öncelikle iyi bir analiz ve planlamanın yanı sıra sürekli olarak piyasa araştırması yapmanızı gerektirir. Bu planlama ve analizler Amazon maliyet analizinin kusursuza yakın bir doğrulukta olmasının anahtarlarıdır.

Sonrasında elde edeceğiniz kardan vergi ödeyeceğinizi de unutmayın.

administrator

Leave A Comment