AMAZON FBA LOJİSTİK

Amazon FBA Lojistik kargo ve depolama avantajları

E-ticaret dendiğinde artık hepimiz Amazon’un tüm dünyada bir numara olduğunu rahatlıkla kabul edebiliyoruz. Prime alışveriş sisteminin ve Amazon FBA lojistik modelinin bu başarıda aslan payına sahip olduğunu belirtmemiz gerekli.

Amazon FBA (Fulfillment by Amazon), Amazon’un, satıcıların ürünlerini depolamalarına, paketlemelerine ve müşterilere göndermelerine yardımcı olan bir hizmetidir. Satıcılar ürünlerini Amazon’un entegre depolarına gönderir ve Amazon müşterilere gönderimi yapar, müşteri hizmetleri sunar ve iade işlemlerini yönetir.

Özetle siz ürünlerinizi toplu olarak Amazon FBA depolarına gönderirsiniz ve sipariş geldikçe Amazon sizin adınıza müşterilerinize kısa sürede ve çok daha uygun maliyetle ulaştırır.

Amazon FBA lojistik ve Prime alışveriş sistemi dünya üzerinde aralarında Türkiye’nin de bulunduğu 18 Amazon mağazası, 175’den fazla depo 189 ülkeden müşteriler ve 320 milyondan fazla Prime müşteri ile eşine rastlaması neredeyse imkansız bir modeldir.

Bu sistemde yılda 480 Milyar dolardan fazla satış yapılıyor. Kulağa çılgınca gelse de bu miktarın amazon FBA lojistiğin avantajlarıyla birkaç yıl içinde 1 trilyon doları geçmesi bekleniyor.

Amazon FBA Satış’ın Satıcılar İçin Önemi

Amazon FBA ile ilgili satıcılar açısından söyleyebileceğimiz en önemli şey zamandan ve paradan inanılmaz tasarruf sağlıyor oluşudur. Şöyle örneklendirebiliriz; ayda 1000 adet ürün satıyorsanız FBA yapmadığınız senaryoda günlük ortalama 33 kargoyu tek tek hazırlayıp müşterinizin adresine kargolamanız gerek. Paketleme, etiketleme, kargolama ve beğenilmemesi durumunda iade yönetimi, tersine ithalat süreçleri derken neredeyse bütün gününüz bitiyor.

FBA ile çalışırsanız her ay 1000 ürünü Amazona gönderirsiniz, tekil gönderilerdeki 20-25 dolarlık kargo maliyetleri 5-6 dolarlara düşer. Kargo hazırlığı ve iadelerle uğraşmazsınız. Amazon iade ürününüzü FBA depoya geri alır ve yeniden satışa koyar.

Amazon FBA satıcıları zamanlarını bu tip operasyonel süreçlere değil, yeni yeni ürünleri bulmaya harcarlar ve marka bilinirliği ile müşteri memnuniyetini hedeflerler.

Amazon FBA, satıcılar için birçok avantaj sağlar, ancak aynı zamanda bazı maliyet ve sorumluluklar da yanı sıra gelir. Satıcılar; depolama, paketleme, nakliye ve müşteri hizmetleri gibi masrafları ödemekle yükümlüdür ve aynı zamanda ürün stoklarını sürekli olarak takip etmelidir ve gerektiğinde yeniden tedarik etmelidir. Ancak belirtelim ki Amazon kesintileri çok yüksek değildir.

FBA lojistik kullanmak isteyen satıcılar, ürün kategorilerine göre farklı depolama ve gönderim masrafları öderler. Ayrıca, Amazon’un güncel olarak değişebilen FBA kurallarını ve yönetmeliklerini takip etmeleri gerekir.

Amazon FBA Lojistik kargolama ve depolamada Amazon kalitesi

Genel olarak, Amazon FBA, başarılı bir e-ticaret işi için gerekli olan ürün depolama, paketleme, nakliye ve müşteri hizmetlerini sağlarken satıcıların bu süreçlerle uğraşmasını ve maliyetlerini minimize etmeyi amaçlar. Ancak, her satıcının iş modeline ve ürünlerine uygun olup olmayacağını anlamak için ayrıntılı bir analiz yapması gerekir.

Amazon FBA’nın fonksiyonel avantajları şunlardır:

  1. Ürün depolama ve müşteri hizmetleri: Amazon, FBA ürünlerinizin depolamasını ve müşteri hizmetleri sunmasını sağlar, bu da size daha fazla zaman ve enerji kazandırır.
  2. Prime üyeliği: FBA ürünleri, Prime üyeleri tarafından daha çok tercih edilir ve öncelikli kargo ile gönderilir.
  3. Global pazarlama: Amazon, FBA ürünlerinizi dünya çapında pazarlamanıza yardımcı olur.
  4. Esneklik: FBA, ürünlerinizin depolanması, ambalajlanması ve nakliyesi için esneklik sunar, böylece ürünleriniz her zaman stokta ve mümkün olan en hızlı şekilde müşterilere gönderilebilir.
  5. Daha iyi karlılık: FBA’nın sunduğu hizmetler, ürünlerinizin daha hızlı ve etkili bir şekilde satılmasına yardımcı olarak karlılığınızı artırabilir.

Amazon FBA’nın diğer avantajları:

  1. Daha yüksek güvenilirlik: FBA, müşterilerinize daha yüksek bir güvenilirlik ve daha iyi bir müşteri deneyimi sunar.
  2. Daha az stres: FBA, depolama, ambalaj ve nakliye süreçlerinin yükünü üstlenir, bu da stresli işlemlerden kurtulmanıza yardımcı olabilir.
  3. Artan müşteri güveni: FBA, ürünlerinizin Amazon’un güvenilir depolama ortamında saklanmasını ve hızlı bir şekilde gönderilmesini garantiler, bu da müşterilerinize daha fazla güven verir.
  4. Daha fazla zaman: FBA, depolama, ambalaj ve nakliye süreçlerini üstlenir, bu da daha fazla zaman kazanmanıza yardımcı olabilir ve diğer öncelikli işlerinize odaklanabilirsiniz.
  5. Daha fazla müşteri erişimi: FBA, ürünlerinizi dünya çapında pazarlamanıza yardımcı olur ve daha fazla müşteriye ulaşmanıza imkan tanır.

Görüldüğü üzere Amazon FBA sayısız imkan sunuyor. Size ise satışlarınıza odaklanmak kalıyor. Bunun yanında uluslararası nakliye ve gümrük için de iyi ve uygun maliyetli bir partner bulabilirseniz hiçbir sorun yaşamadan yıllarca satışlarınızı sürdürebilirsiniz.

administrator

Leave A Comment