A10 ALGORİTMASI

Amazon seo ve reklam stratejisi

A10 Algoritması Amazon arama motorunun organik sıralama algoritmasıdır. Yani potansiyel müşteriler herhangi bir anahtar kelime ile arama yaptığında sizin ürününüzün kaçın sayfanın kaçıncı sırasında gösterileceğine karar veren mekanizma bu algoritma ile çalışıyor. Bizim içinse en büyük önemi satışların hemen hepsinin yapıldığı 1. Sayfaya çıkabilmemiz için yapmamız gerekenleri matematik bir formül ile bize izah edebilmesi…

Amazon’a her yıl 1 milyonun üzerinde yeni satıcı dahil oluyor ve bunların yalnızca %19’u başarılı bir ticaret ile yoluna devam edebiliyor. % 81’i ise neyi nasıl yapması gerektiğini bilmediği için birkaç ay içinde silinip gidiyor.

Her işin bir sistematiği var, Amazon’un da öyle. Ürününüzü 1. Sayfaya çıkarmak ve istediğiniz satış hacimlerine erişmek de bu sistematiğin önemli bir parçası olan A10 Algoritması ile mümkün.

A10 Algoritması 2020 yılında A9 algoritmasının yerini aldı. A9 Algoritması sadece arama eşleşmesi, fiyat, satış hızı ve ürünün stok durumu gibi direkt metriklere odaklıydı. A10 Algoritması’na ise ise fulfillment metodu, müşteri yorumları, A+ içerikler, fotoğraf ve videolar, fırsat ve promosyonlara katılma, en nihayetinde de reklamlarla satışınızın desteklenip desteklenmediği gibi 6 önemli endirekt faktör de eklenmiş oldu.

Tabi bunların hepsi müşteriye daha iyi deneyimleme şansı sunmak adına SEO altyapısını geliştirmek için yapıldı. Eğer sıralamanızın neden düştüğünü anlayamıyorsanız listeleme optimizasyonunuz A9 Algoritmasında kalmış olabilir. Bu yüzden yeniden yukarılara çıkmak için yapmanız gerekenleri iyi bilmelisiniz.

Amazon’da SEO Nedir?

Amazon SEO ve reklam çalışmaları

Öncelikle SEO kavramını anlamalıyız. Arama Motoru Optimizasyonu anlamına gelen SEO’nun tek bir görevi var: bir platformda içeriklerin iyileştirilip optimize edilmesini sağlayarak görünürlüğünüzü artırmak.

Peki ne yapıyor bu algoritma? Ya da biz ne yaparsak bizi de organik olarak üst sıralarda gösterir ?

“Game the system” yani sistemi oynayarak kazanmalıyız. Sistem temelde iki noktaya odaklanmış durumda : Satış hızınız ve anahtar kelime optimizasyonunuz.

Şöyle bir döngü düşünebiliriz:

Listeleme Optimizasyonu daha üst sıralarda çıkmanızı sağlar, daha üst sıralarda olmak daha görünür olmanızı, daha görünür olmak ise daha çok satışı getirir. Amazon için içeriklerinizin nasıl optimize edileceğini listeleme detaylarında, diğer blogyazılarımızda anlatacağız.

Gelelim Amazon arama motorunu tetiklemek, yukarılarda sıralanmak için bütün faktörlere dair  bilgi ve ipuçlarını etki düzeyine göre incelemeye.

1 –  Organik Satışlar: Amazon’da satış satışı getirir. Yani satışınız arttıkça satış hızınız çok daha artacaktır. Satış hızınız arttıkça sıralamanızdaki yükselişin önü alınamaz. Bir anahtar kelime ile yapacağınız organik satışın sıralamanıza etkisi %20. Bunu hangi zaman diliminde değerlendireceğiniz size kalmış ancak ne kadar uzun bir zaman diliminde incelerseniz göreceğiniz etki o kadar yüksek olacaktır. Bunu en az 8 günlük periyotlarda değerlendirmenizi tavsiye ederiz. Saatlik ve günlük değişiklikler pek fark edilir olmayabilir.

2- 180 Günlük Toplam Satışınız: Organik satışlarınız gibi ürününüzün 6 aylık tüm satış geçmişi de %20 civarında etkilidir. Organik, PPC, Offsite ya da Amazon içi satışlar… Yani satış olsun da nasıl olursa olsun dediğimiz faktör bu.

3 – Müşteri yorumları: Hep söylendiği gibi müşteri her zaman haklıdır ama Amazon’da daha da haklıdır. O kadar ki müşteri yorumlarına bu algoritmada %16 gibi yüksek bir pay verilmiş. Yani müşteri memnunsa Amazon da sizden memnundur ve sıralamanızı yükseltmekten hiç rahatsız olmaz.

4 – CVR (Satış dönüşüm oranı) : Tıklanma başına satış yüzdeniz ne kadar yüksekse Amazon sizi o kadar yukarılarda göstermek istiyor. Buna ayırdığı pay ise %15.

5- CTR (Gösterim başına tıklanma oranı): Amazon satış dönüşüm oranınızın yanı sıra tıklanma oranınızı da dikkate alıyor. Buna da yaklaşık %7’lik bir etki değeri ayrılmış durumda. Hem CTR’ınızı hem de CVR’ınızı nasıl yükseltebileceğinizi reklam optimizasyonu ve listeleme videolarında detaylıca anlattık, o videoları da izleyerek bu detayı da pekiştirebilirsiniz.

6- Off-site Sales: Dijital pazarlamanın birçok yolu var. Kendi siteniz, sosyal medya platformları, influencerlar gibi onlarca yol, ürünlerinize trafik çekmenize yardımcı oluyor. Amazon da A10 Algoritmasında böylesine güçlü bir kanalı es geçmeyerek %7’lik bir önem addetmiş.

7 – PPC Sale: Anahtar kelimelere sponsorlu ürün reklamları vererek satış yapmanız da mümkün. PPC kavramına da hemen hepimiz aşinayız. Optimizasyonla beraber oldukça karlı da olabilen bir satış kanalı olan PPC Sales A10 Algoritması için %5’lik bir tetikleyici etkiye sahip.

8 – Internal Sales dediğimiz Amazon’un sizi diğer ürünlerle birlikte ya da kendi seçimi neticesinde müşterilere tavsiye etmesi sonucu oluşabilen satışlardır ve %4’lük bir etkiye sahiptir.

9 – Impression yani gösterim… Indexlendiğiniz bir anahtar kelimede elde edeceğiniz gösterim ne kadar yüksekse sıralamada da o kadar yeriniz var demektir. Nispeten düşük olsa da %3’lük bir etkiye sahip.

10 – Satıcı Otoritesi: Amazon sizin tecrübenize, diğer ürünlerdeki başarınıza, hesap sağlığınıza, satış ve lojistik tekniğinize ve katkı sağlamak adına yaptığınız her hususa kıymet verir. Bunun da minik bir göstergesi olarak %3’lük bir katkıyla daha üst sıralarda yer almanızı destekler.

Evet, A10 Algoritması fraksiyonlarını da konuşmuş olduk, çok fazla detay varmış gibi görünse de her birine alışıp harmonize çözümler geliştirmeyi 3 – 4 ayda öğrenebilirsiniz. Yıllarca sürecek karlı satışlar düşünüldüğünde hiç de uzun bir zaman değil gibi.

administrator

Leave A Comment